Thursday, May 19

jangan pandang rendah


ada satu cerita sedih yang dialami sorang budak lengan besar. cerita mulanya macam ni, lengan dijemput ke satu party harijadi kawannya. sesampai kat rumah kawannya, orang yang seronok sorak berparty terus senyap. cuma ada beberapa saja yang masih bersembang-sembang masih teruskan pelakuannya.

lengan memang sorang tak suka bersosial sangat. bagi dia benda tu macam biasa je. dia terus pegi dalam rumah cari tuan rumah. puas lengan cari sekeliling rumah tapi tak jumpa kawan yang ajak dia tu. malah orang yang berada pada majlis harijadi tu pun semua tak berapa familiar bagi dia. tapi dia pasti, inilah rumah kawannya sebab minggu lepas dia datang study group kat rumah ni la.

lengan decide untuk keluar dari rumah untuk cari coverage nak call kawannya. sesuatu aneh berlaku bila lengan dapati rumah yang dia masuk dari tadi sebenarnya berada lebih kurang 20 meter di udara dari tanah asalnya. call untuk kawannya lak masuk mailbox. lengan tak dilatih untuk hadapi situasi ni. memanglah dia pergi gym setiap hujung minggu untuk menambah ke-tough-an lengan dia, tapi situasi ni tak pernah berlaku di gym.

dia cuba fikir dengan tenang dan waras, dia masuk balik dalam rumah. disebabkan cerita ini penuh worrisome, memang sesuatu yang worrisome berlaku. rumah itu yang tadi dihimpuni remaja yang berparty kini dipenuhi zombie yang terbaik dari ladang. memang semua zombie usha panas bila lengan masuk dalam rumah. tiba-tiba lengan teringat 32 rules dari cerita yang dia tengok dulu.

rule #1. cardio. itu adalah kelebihan untuk dia sebab selain train untuk lengan dia, threadmill kat gym pon jadi mesin latihan untuk dia. malangnya dia tak ada ruang untuk larikan diri. rumah tu dah sempit dengan zombie. kat luar lagi lah, terjatuh lak nanti.

ok. cepatkan cerita. rule #18 terus. limber up.
When either fighting a zombie or running from zombies its not a great time to be pulling a muscle or throwing your back out. So limbering up is kind of a must. Stretch it out a little. it may save your life.
lengan terus membelasah zombie-zombie tu sehinggalah dia terjumpa satu parachute lalu diguna olehnya. sesampai di darat, dia baru perasan yang rumah tu terapung dan diikat pada sebatang pokok tembikai. dia melepaskan ikatan pada pokok dan rumah penuh zombie tu terapung tinggi ke langit dan hilang dari pandangan. oh leganya lengan :) tapi mana perginya kawan yang ajak dia?

No comments:

Post a Comment