Wednesday, May 9

Bukan lagi remaja

Menengokkan rakan rakan sebaya dah mula mencapai umur 20 membuatkan aku rasa sedih tiba tiba. Mungkin perasaan aku je. Mungkin sebab aku selalu fikir bila semua dah menjejaki umur dewasa, semua akan berubah serta merta. Apa yang kami dah buat 20 tahun lampau mungkin hanya akan jadi kenangan. Sekarang ialah masa untuk lakukan apa yang orang dewasa lakukan. Dalam 5 tahun yang akan datang ni, mungkin, aku akan dilihatkan proses di mana semua akan bawak diri masing masing. Jangkaan aku je.

Tapi melihatkan diri ini, menjadi dewasa bukan sesuatu yang senang. Ini membuatkan aku mengeluh kesal, kalaulah aku belajar berdikari waktu remaja dulu. Dan macam macam lagi 'kalau' yang kalau dinyatakan, 1 malam tak cukup. Tapi ketua bagi semua 'kalau' ialah kalaulah masa tu boleh diputar balik, aku nak patah balik dan banyak benda aku nak cuba baiki. Haaa list benda untuk dibaiki ni lagi banyak, yang mana kalau dinyatakan, menyamai tiang lampu dalam perjalanan dari Saitama ke Kajang. Lekk.

No comments:

Post a Comment